Hoe ga je elke maand met de teleurstellen om..

Begonnen door Personal en heeft 11 reacties
Geplaatst op: 17 maart 2017 om 20:55 Profielfoto van Personal
Personal 7 berichten sinds:
17/03/2017

Wij zijn nu ruim 1,5 jaar bezig om zwanger te raken (31 en 34 jaar). De eerste 10 maanden niet al teveel mee bezig geweest, maar inmiddels vinden we het beide lastiger worden. Elke maand hoop je toch stiekem dat het raak is. We hebben al een paar testen gedaan bij de fertiliteitskliniek, maar het zag er tot nu toe goed uit. Het is soms toch heel frustrerend als je hele omgeving (zo lijkt het) zwanger raakt. Niemand weet dat we een kinderwens hebben. Soms krijgen we wel de vraag, maar dan antwoorden we zoiets van..”.misschien willen we een kindje, maar nu nog even niet mee bezig”. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik twijfel of ik het niet gewoon moet vertellen….Ik ben bang dat mensen de focus er op gaan leggen en ik daardoor nog vaker mee geconfronteerd wordt dat het niet wil lukken. Ik hoop dat er meer mensen zijn op dit forum die hierover willen praten die in dezelfde situatie (of al veel langer) zitten. Misschien kunnen we tips, verhalen uitwisselen en elkaar wat positieve steun geven!

Geplaatst op: 17 maart 2017 om 20:58 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Het moet natuurlijk zijn….” hoe ga je elke week met de teleurstelling om..” πŸ˜‰

Geplaatst op: 17 maart 2017 om 21:13 avatar
Marywinchester 17 berichten sinds:
15/03/2017

Ik vind het heel erg zwaar omdat je alles doet om het wel zo ver te laten komen. Ik probeer dan zoveel mogelijk bezig te zijn met de volgende poging en hoe ik beter bezig kan zijn. Heel veel succes

Geplaatst op: 18 maart 2017 om 00:07 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Hoe lang zijn jullie al bezig Marywinchester? Ik ben nu 6 dagen overtijd, gisteren een test gedaan en helaas negatief. Tsjah…dan krijg je in het begin voor de test toch altijd hoop. Maar de teleurstelling wordt steeds iets zwaarder..

Geplaatst op: 18 maart 2017 om 15:03 avatar
15/03/2017

Ik ben een BAM mam om het zo te noemen en ben in totaal 2 jaar bijna bezig. Waarvan 4 keer een echte poging. Ik probeer mijn lichaam goed te begrijpen en er naar te luisteren. Ik heb afgelopen woensdag seks gehad met de donor hele lieve man. Echter zat ik fout met de eisprong berekeningen. Normaal is dat op en rond de 15de elke maand en mijn cyclus is 30/31 dagen. Echter heb ik niet mee gerekend dat feb maar 28 dagen heeft. Dus mijn poging is ook tervergeefs. Alhoewel bij jou nog steeds mogelijk is dat de waarde nog te laag zijn kans is nog aanwezig. Succes wees ook lief voor jezelf. πŸ™‚

Geplaatst op: 18 maart 2017 om 20:17 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Hey Marywinchester,

Ah op die manier, maar wat fijn dat je een goede donor hebt gevonden!

Het is inderdaad lastig om het juiste moment te bepalen. Bij de kliniek zeggen ze dat het beste is om de 13e, 15e en 17e dag naar de menstruatie aan te houden. Ik heb ook meestal een cyclus van ongeveer 30/31 dagen.

Ik moet inderdaad niet te streng zijn voor mezelf…😌

Geplaatst op: 19 maart 2017 om 00:07 avatar
15/03/2017

Ja is een lieve man met begrip en wel zo fijn want er heerst nog steeds een stigma op BAM mamma’s. Heb de 15de de donor over de vloer gehad. Misschien toch ook een kans maar probeer er geen rekening mee te houden. Maar probeer bezig te zijn met alle signaaltjes te herkennen en daar dan zo rekening mee te houden.

Dus jij kunt je eisprong opzich ook vrij goed inplannen? Had jij dan niet dat ivm feb maar 28 dagen hebt dat je anders moest rekenen maar dat vergat? Want ik ben het dus totaal vergeten. Vandaar die mislukte poging. Slaap lekker en ga wat leuks doen dat heb je wel verdient. πŸ™‚

Geplaatst op: 19 maart 2017 om 15:49 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Helaas vandaag toch…nou jah op naar de volgende kans.

Ik moet morgen bellen om een afspraak te maken voor een HSG, om de doorgankelijkheid van de eilleiders en de eierstokken te onderzoeken. Heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ik gebruik trouwens een app, die mijn menstruatie bijhoudt en die rekent dan ook ongeveer uit wanneer mijn vruchtbare periode en mijn verwachte menstruatie kan zijn. Period Calender heet het πŸ˜‰.

Mag ik aan jou vragen welke signalen jij goed voelt?

Geplaatst op: 19 maart 2017 om 17:56 avatar
15/03/2017

Dat is heel jammer om te horen ons is het ook gegunt en met ons komt het goed. Ook wij gaan een kindje in ons armen houden.

Ik heb verschillende signalen normaal gesproken. Heb ze ook niet elke maand allemaal. Heb Oa : gevoelige tepels, ovulatie pijn, doorzichtige afscheiding. En sinds mijn lichaam deze maand heel raar doet was ik ook een paar uurtjes niet lekker ik denk dat dat een nieuw signaal is.

Heb nu nog nooit zolang last gehad van ovulatiepijn. Nu al 6 dagen begon dinsdag woensdag de donor gehad en nu nog steeds. En sinds vrijdag echt duidelijk aanwezige slijm. Dus de signalen zijn niet altijd helder en heb daarom ook besloten om te gaan testen elke maand. Zodat ik toch meer inzicht heb in de vruchtbare dagen. Want moet de kansen optimaal benutten natuurlijk.

Ik ga die app op mijn telefoon zetten dankjewel voor de tip. En zal er voor je zijn want wij als vrouwen horen elkaar te steunen hier in :).

Geplaatst op: 20 maart 2017 om 11:33 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Hoi!

Die signalen die jij noemt, herken ik ook wel. De laatste keer had ik ook lang last van ovulatiepijn. Al die signalen vind ik soms zelf wat verwarrend. Ik denk dat ik ook maar ga beginnen met elke maand testen.

Volgende week woensdag krijg ik trouwens een HSG.

Inderdaad..elkaar steunen en positief blijven ! 😁

Fijne dag!!

Geplaatst op: 22 maart 2017 om 01:01 avatar
15/03/2017

Heel spannend laat weten hoe dat ging ben er benieuwd. Positief blijven inderdaad ook al is dat soms moeilijk. πŸ™‚

Geplaatst op: 29 maart 2017 om 16:44 Profielfoto van Personal
17/03/2017

Nou vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een HSG. De behandeling doet wel even wat pijn. Ik kom gelijk meekijken op de foto en helaas was er een verkleving te zien bij de linker eileider. Dat is wel even een teleurstelling. Ik probeer maar niet teveel op de zaken vooruit te lopen. Volgende week ga ik weer naar de fertiliteitskliniek, om de foto’s uitgebreid te bespreken. Ik ben benieuwd wat de volgende stap is.

Hoe gaat het met jou Marywinchester?

Vertel ons wat jij denkt of registreer om te reageren.