Geboorteclub augustus 2017

Zwanger na miskraam

Geplaatst op: 10 februari 2017 om 20:09 Profielfoto van SanneDohmen
SanneDohmen 5 berichten sinds:
26/01/2017

Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik 3 vroege miskramen gehad. Inmiddels ben ik 14 weken zwanger en heb ik 3 goede echo’s gehad. Ik merk dat ik het toch steeds weer lastig vind om vertrouwen te hebben. Ik zou zo graag willen genieten en minder angst hebben. Zijn er mensen die dit misschien herkennen en hoe gaan jullie er mee om?

Groetjes Sanne

Geplaatst op: 12 februari 2017 om 11:24 Profielfoto van Perle
Perle 5 berichten sinds:
20/12/2016

Hi Sanne,
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb weliswaar geen miskramen gehad maar ook ik heb soms moeite met vertrouwen. Dinsdag ben ik 15 weken en afgelopen dagen was ik in twijfel of alles nog goed zou zijn. Dit weekend is mijn buikje echt gaan groeien, heel bijzonder dat daardoor ik ook vertrouwen krijg. Klinkt misschien vreemd voor je, maar probeer anders contact te maken met je kindje door je handen op je buik te leggen en daarnaar toe te ademen. Het helpt mij om vertrouwen te houden.
Liefs Perle

Geplaatst op: 16 februari 2017 om 07:46 Profielfoto van SanneDohmen
26/01/2017

Bedankt voor je berichtje Perle. Ik ben gisteren weer naar de verloskundige geweest en om me gerust te stellen hebben ze een extra echo gemaakt. Echt super fijn. Alles is gelukkig nog steeds goed. Nu ben ik weer even wat rustiger. Ik hoop dat het vertrouwen steeds wat groter zal worden.

Geplaatst op: 16 februari 2017 om 12:00 avatar
SB93 9 berichten sinds:
25/01/2017

Fijn dat je meer vertrouwen krijgt. Ik ook na 2e echo maandag. De spannende 12weken zijn voorbij en nu begint het genieten. Volgende echo is pas 20 April. Dus dat is wel lang.

Geplaatst op: 16 februari 2017 om 17:54 Profielfoto van Perle
Perle 5 berichten sinds:
20/12/2016

Oh wat fijn dat ze dat hebben gedaan!! Probeer er nu ook echt van te genieten! 🙂

Geplaatst op: 27 februari 2017 om 09:20 Profielfoto van 87x3
87×3 11 berichten sinds:
6/01/2017

Hoi Sanne,

Vervelend hé, je wilt zo graag genieten maar kan dat toch niet helemaal voor de volle 100%…
Ken het, afgelopen sept een miskraam gehad na 11wk en 3 dagen.
Nu gelukkig ook zwangerschap en al bijna 15 weken.
Heeft heel lang geduurd voordat ik echt het los kon laten maar nu heb ik mezelf gezegd dat het mag en kan!!.
Tis onze 3de, echt een cadeautje, nu echt de laatste dus wil er van genieten!
Hopelijk voel jij je ook snel zeker en kan je er van genieten, want gaat zo snel! Fijne zwangerschap!

Geplaatst op: 27 februari 2017 om 12:52 Profielfoto van SanneDohmen
26/01/2017

Hoi 87×3,

Klopt inderdaad, volledig genieten zou ik heel graag willen. Ik heb inmiddels wel geaccepeerd dat dit vertrouwen mag groeien.
Knap en fijn voor je dat het lukt om het los te laten. Het gaat bij mij ook al wat beter. Fijne zwangerschap!

Geplaatst op: 20 april 2017 om 23:04 avatar
Marrit93 18 berichten sinds:
17/02/2017

Hai Dames,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Afgelopen maart heb ik na 7 weken een miskraam gehad. Voor mij was het een hele vreemde periode. Mijn lichaam was ergens druk mee bezig, maar ik snapte er niks van.

Nu bestaat de kans dat ik weer zwanger ben. Volgende week zou ik ongesteld moeten worden. Misschien heel gek, maar ik heb het gevoel dat ik wel eens zwanger kan zijn.
Hoe ging dat bij jullie? Voelde deze zwangerschap anders dan de vorige? En voel je je nu beter?
Ik had namelijk veel last van kwaaltjes…

Bedankt alvast!
Marrit

Geplaatst op: 22 april 2017 om 05:15 Profielfoto van SanneDohmen
26/01/2017

Hoi Marrit,

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik voelde niet echt verschil in de zwangerschappen, alleen hielden de kwaaltjes nu langer aan, deze zwangerschap ben ik tot 16 weken misselijk geweest. Inmiddels ben ik 24 weken onderweg en zijn de kwaaltjes weg en ook begin ik langzaam meer vertrouwen te krijgen. Ik hoop voor je dat je gelijk hebt en dat het nu wel goed gaat!

Groetjes Sanne

Geplaatst op: 22 april 2017 om 16:41 avatar
Marrit93 18 berichten sinds:
17/02/2017

Bedankt voor je reactie, Sanne.
Het ene moment denk ik dat ik zwanger zou kunnen zijn en het andere moment vraag ik me af of de kwaaltjes niet tussen mijn oren zitten…
Time will tel!

Groet, Marrit

Vertel ons wat jij denkt of registreer om te reageren.