Geboorteclub augustus 2017

De baby voelen

Geplaatst op: 25 februari 2017 om 00:12 avatar
Jippie10 9 berichten sinds:
30/11/2016

Lieve allemaal,

Sinds deze week voel ik onze baby!! Ben 16w4d nu. Ik wist eigenlijk niet dat ik het voelde, maar afgelopen donderdag bij verlosk. geweest. Ik beschreef plopjes in mijn buik onder mijn navel. Ik dacht eigenlijk dat het mij darmen waren. De verlosk. vertelde mij dat het zeker niet mijn darmen waren, maar dat ik de baby voel!! Wat een fijn gevoel en wat kan ik er van genieten! Zeker nu al die kwaaltjes afnemen en mn buik nog niet heel erg zichtbaar is (alleen bij strakke kleding) is het zo fijn om een teken van de baby te krijgen dat alles goed gaat daarbinnen!! Hihi..

Geplaatst op: 25 februari 2017 om 20:31 avatar
Rachel8 7 berichten sinds:
6/01/2017

Hi @jippie10,

Wat fijn dat je je kindje kan voelen! Het blijft echt een bijzonder gevoel. Ik heb de baby nu ook twee keer gevoeld (ben nu 18 weken), maar nog niet veel want placenta ligt voor. Ik kijk ook uit naar het eerste echt schopje hoor! Geniet ervan!

Geplaatst op: 3 maart 2017 om 11:31 avatar
SB93 9 berichten sinds:
25/01/2017

Ik ben nu iets meer dan 15 weken en voelde net een gekke plop bij mijn baarmoeder, alsof deze zich ontspande. Zou dat de baby al kunnen zijn? Dat is vrij vroeg toch?

Geplaatst op: 6 maart 2017 om 00:25 Profielfoto van MMB
MMB 31 berichten sinds:
7/01/2017

Zo leuk!

Ik heb al sinds week 15 ongeveer dat ik zo af en toe echt binnenin een gevoel heb alsof iets beweegt. Beetje lastig te omschrijven, maar ik noem het een soort knoop. Of dat iets draait. Beetje half zeurderig, half kriebelig gevoel. Ik neem aan dat dat baby is, want het is verder duidelijk geen spier of mijn baarmoeder.
Aan de buitenkant voel ik nog niks, maar dat kan misschien komen omdat mijn placenta ook aan de voorkant ligt.

Ben benieuwd wanneer dat gevoel ook gaat komen.

Geplaatst op: 30 maart 2017 om 14:37 avatar
SB93 9 berichten sinds:
25/01/2017

Ik ben nu 18w6d en voel toch regelmatig een soort golfbeweging in mijn buik. Een soort eenmalige hartklopping. Het is wel heftiger dan 3weken geleden. Kan niet wachten om het aan mijn vriend te laten voelen. maar dit zal vast nog een maandje wachten zijn

Geplaatst op: 31 maart 2017 om 14:25 Profielfoto van MMB
MMB 31 berichten sinds:
7/01/2017

Voor dat je het kan laten voelen aan een ander, dan ben je toch al gauw richting de 30 weken. Nu heeft de baby nog teveel vruchtwater om zich heen, waardoor jij het wel al voelt als een soort kriebel of bubbel. Maar echte schoppen die voel je pas later als er minder vruchtwater is, de baby krapper zit en de buikwand dunner wordt. 🙂 Maar het komt vanzelf! Ik vind het al heel leuk om zo af en toe het zelf te voelen.

Geplaatst op: 19 april 2017 om 19:17 avatar
Jippie10 9 berichten sinds:
30/11/2016

Onze kleine man wordt steeds beweegelijker! Gaat ook steeds harder!:) Mijn man heeft het ook een paar keer gevoeld al! Zo bijzonder. Soms als ik lekker op de bank lig, zie ik ineens mijn buik bewegen bij dat heerlijke gevoel. Dan wil ik het gaan filmen, dan stopt hij er mee.. Eigenwijs verlegen mannetje 🙂 als mijn man of zusje wilt voelen stopt hij ook met bewegen. Kan er zo van genieten! Morgen weer naar de verloskundige en het hartje horen 💙 alles gaat zo snel nu! Buik die lekker groeit, alweer 24w2d 😄

Geplaatst op: 24 april 2017 om 15:46 avatar
Alogootje 1 berichten sinds:
6/12/2016

Ja, leuk hè dat voelen bewegen.
Die van ons is ook eigenwijs, want als mijn partner wil voelen schopt hij niet meer. Ik kan mijn buik ook zien bewegen. Zo bijzonder😊

Vertel ons wat jij denkt of registreer om te reageren.