Blog
Dochter Kelly op rondreis door Florida

Vandaag de zonsopgang gezien vanaf ons balkon bij ons hotel in Key West Florida. Daar waar we normaal gesproken met gepaste tegenzin onze wekker moesten zetten om deze natuurpracht te aanschouwen, moesten we er nu twee en een half uur op wachten.En dat had niks te maken met onze jetlag of het feit dat de zon veel later opkomt hier.

Nee, wij zijn elke morgen rond een uur of vier al op, gewoon omdat onze dochter dat een goeie tijd vindt. Oftewel de baby jetlag. Afijn, ieder nadeel heb z’n voordeel, zo bewezen deze wijze woorden van Cruijff vandaag weer…

Toch tof om onverwachts zo’n Kodak momentje vanaf je balkon mee te pakken.

En nu paps en ons kleine meisje weer even een tukkie doen, heb ik even de tijd om terug te blikken op de eerste dagen van onze reis.

De vliegreis

Afgelopen woensdag vlogen we dan eindelijk onze vakantie tegemoet. Na een vlucht van ongeveer 8 uur moesten we overstappen in New York, voor nog 3 uurtjes vliegplezier naar onze eindbestemming; Tampa.

Wij zijn hartstikke trots op onze kleine kanjer. Als we ooit de Staatsloterij winnen, wil ik een privé vliegtuig met speeltoestellen/ballenbak etc aan boord. Dat wel. Want stel dat je baby maar een half uurtje slaapt, dan moet ze dus de hele tijd op een stoel bij haar ouders zitten. Afgewisseld met een beetje kruipen achterin het vliegtuig en de stewards en stewardessen van hun werk afhouden… En dan heb ik ’t nog niet over alle andere passagiers die uit hun slaap worden gehouden. Maar dat geheel ter zijde. Ik dwaal af.

Overstappen in New York dus

We hadden wat vertraging opgelopen, reden onbekend, waardoor we onze aansluiting in New York misten (nog zoiets wat je met een privé vliegtuig zou kunnen ondervangen). Maar 3 uur later vertrok de volgende vlucht, dus we konden dezelfde dag nog naar Tampa!

In dit vliegtuig hebben we alle drie even een powernap gedaan dus we waren er eigenlijk zo. Huurauto opgehaald (wat een dikke bak zeg!), en naar ons eerste hotel. Die zat om de hoek van het vliegveld, dus dat was een makkie. Om 23.30 uur Amerikaanse tijd, gingen onze oogjes dicht.

Baby jetlag

Na een heerlijke nachtrust werden we dus om 4 uur wakker. Dan heb je tenminste wat aan je dag. Niet dan? Dus na een ontbijtje liepen we al om 7.30 uur in de Walmart voor de aanschaf van wat noodzakelijke boodschappen om daarna naar ons volgende hotel te reizen in Fort Meyers.

Mooie plek! Vooral het strand viel bij onze dochter goed in de smaak. Gillend van plezier kroop ze door het prachtige witte zand en stapte ze aan onze hand de golven van de zee in. Nergens bang voor. Dat wordt nog wat!

We verbleven hier twee dagen dus er was nog tijd om te shoppen en om naar de dierentuin te gaan. Bij de shoppingmalls hier hebben ze hele speelparadijzen voor die kleintjes. Dat was natuurlijk veel toffer dan de dierentuin…

Vervolgens nog een nachtje in Florida City. Hier vooral even gerelaxt in het bubbelbad bij het hotel.

En zo kwamen we in Key West

Mijn vriend is niet kapot van deze plaats. Ik vind het wel wat hebben. Hier ligt de geschiedenis van Florida heb ik me laten vertellen. Gezellig stadje met allemaal leuke kleurige huisjes EN het zuidelijkste punt van Amerika. Maar vooral het uitzicht vanuit onze kamer maakt me blij! Ik zou hier best kunnen wonen.

Next stop

Vanmiddag reizen we rustig aan richting Orlando Kissimmee. Nog 1 tussenstop en dan gaan we ons nieuwe huis (voor de komende twee weken) betrekken.

Mamablogger Renee

Renee (1983) is moeder van een sprankelende dochter en zoon, en gek op schrijven. Ze blogt er vrolijk op los, puttend uit haar grootste inspiratiebronnen; haar kinderen en het moederschap an sich.